دسته: علوم انسانی
بازدید: 5 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 184 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 24
مبانی نظری سازمان یادگیرنده
قیمت فایل فقط 19,000 تومان
مبانی نظری سازمان یادگیرنده
توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
- همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
- توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
- پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
- رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
- منبع : دارد (به شیوه APA)
- نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
قسمتی از مبانی نظری متغیر:
طی دهه اخیر و همزمان با موج عظیم تغییرات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، و فرهنگی،سازمانها نیز دستخوش دگرگونیهای ساختاری و بنیادی فراوانی شده اند. با وجود این، وجهه مشترک تمامی این دگرگونیها، رشد روزافزون علم و دانش است(قهرمانی،1380).در واقع سرعت و دانش، لازمههای موفقیت در زندگی امروز به شمار میآیند. از همین رو سازمانهای یادگیرنده با تلفیق این موارد توان رقابتی شکستناپذیری برای خود فراهم میآورند. البته سرعت بیشتر به معنای شتاب زدگی نیست. یادگیری سریعتر مستلزم تمهید راههای یادگیری سادهتر و کارآمدتر و بهرهگیری بهتر از فرصتهاست. یادگیری سریعتر حتی ممکن است در مواردی به دلیل توجه به امری مهمتر، متضمن فرایندی کندتر ولی توأم با تفکر بیشتر باشد. گرچه همه سازمانها میآموزند، ولی محور فعالیتهای تمامی آنها یادگیری نیست(فیضی وقطریفی،1389).
تحولات گسترده در ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی- فرهنگی و تکنولوژیکی محیط که در جدول( 2-1) نشان داده شده است، منجر شده تا سازمانها به منظور بقا و ادامه حیات،میزان یادگیری سازمانیشان مساوی و یا بزرگ تر از شرایط محیطی باشد. به عبارت دیگر اگر سازمانها نتوانند به اندازه تحولات محیطی یا بیشتر از آن در خودشان ایجاد تغییر و یادگیری نمایند، بیشک محکوم به فنا خواهند بود(رسته مقدم و عباس پور،1390).
جدول(2-1) طبقهبندی تغییرات محیطی
سیاسی
|
اقتصادی
|
اجتماعی-فرهنگی
|
تکنولوژیکی
|
قوانین داخلی
|
رقبا
|
روندهای جمعیت شناختی
|
فناوری اطلاعات
|
کشمکش قواعد بینالمللی
|
تأمین کنندگان
|
سبک زندگی
|
اینترنت
|
فعالیتهای اتحادیه بازرگانی
|
نرخهای تبادل
|
تغییر کمیت و کیفیت نیروی کار
|
تولیدات و فرآیندهای نوین
|
موافقتنامه های بازرگانی
|
حقوق و دستمزد
|
تحرکات اجتماعی
|
تغییر در حملونقل
|
)ایدئولوژی(دولتها
|
سیاستهای اقتصادی و مالی
|
دغدغههای اخلاقی و محیطی
|
نفوذ رایانه
|
(رسته مقدم و عباس پور،1390 به نقل ازJamali ,2005)
تغییرات فوق به نوبه خود منجر به تغییر رویکرد مؤلفههای سازمانی شده است(جدول 2-1). به طوری که به زعم برخی محققان، سازمانها جهت حفظ بقا و پیشرفت در محیط کسبوکار پویای امروزی روزافزونی نیاز دارند تا به سازمان یادگیرنده تبدیل شوند. توانایی سازمان در یادگیری سریعتر و دادن پاسخهای زودتر از رقبا به تغییرات محیطی، مزیت رقابتی پایدار برای سازمانهای امروزی هست(رسته مقدم و عباس پور،1390).
جدول(2-2) تغییر رویکرد به مؤلفههای سازمانی
(رسته مقدم و عباس پور،1390 به نقل ازSavage ,2000 )
قیمت فایل فقط 19,000 تومان
برچسب ها : مبانی نظری سازمان یادگیرنده , مبانی نظری وپیشینه سازمان یادگیرنده , پیشینه نظری سازمان یادگیرنده ,مبانی نظری سازمان یادگیرنده , سازمان یادگیرنده , مبانی , نظری , سازمان , یادگیرنده
:: برچسبها:
مبانی نظری سازمان یادگیرنده , مبانی نظری وپیشینه سازمان یادگیرنده , پیشینه نظری سازمان یادگیرنده ,مبانی نظری سازمان یادگیرنده , سازمان یادگیرنده , مبانی , نظری , سازمان , یادگیرنده , , مبانی نظری و پیشینه تحقیق , مبانی نظری , پیشینه تحقیق , پیشینه تحقیق و مبانی نظری , دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق , دانلود مبانی نظری , دانلود پیشینه تحقیق , دانلود پیشینه تحقیق و مبانی نظری , ,